Identyfikacja wizualna

Gdy nowa firma wchodzi na rynek, pierwszym jej zadaniem jakie sobie stawia jest wykreowanie własnego wizerunku, czyli tożsamości, tak by stać się rozpoznawalną na tle innych przedsiębiorstw z którymi styczność ma klient. Identyfikacja wizualna (tożsamość firmy) to całość symboliki, którą stosuje firma w celu odróżnienia się od konkurencji.

Tworząc każdą firmę, małą rodzinną czy też dużą korporację powinniśmy zadbać o to, aby klient nas zapamiętał i dobrze kojarzył. Każda firma, zarówno ta mała o ograniczonym budżecie jak i ta duża powinna posiadać system identyfikacji wizualnej.

Podstawowymi elementami identyfikacji wizualnej jest: logo, wizytówka i papier firmowy. Kolejnymi elementami, które składają się na wizerunek firmy są: nazwa, paleta barwna firmy, symbole ozdobne, krój czcionki, koncepcje reklam, materiałów prasowych etc.

Wszystkie te elementy pomagają w budowaniu wizerunku firmy, pokazują wartość oferty oraz idee jakie przedsiębiorstwo chce przekazać klientowi.

Prografika zajmuje się realizacją graficznej formy rozumianej jako identyfikacja wizualna, określając konsekwentny jej wizerunek.

W zależności od wielkości firmy system identyfikacji wizualnej może być bardzo prosty lub rozbudowany. W skład rozbudowanego systemu identyfikacji wchodzą:

  • nazwa firmy
  • symbol firmowy (logotyp)
  • księga znaku
  • wizytówki
  • papier firmowy
  • paleta barwna firmy
  • symbole dekoracyjne
  • typografia firmowa (liternictwo)
  • stemple
  • materiały reklamowe i prasowe
  • obrandowanie środków transportu
  • ubiór pracowników
  • architektura zewnętrzna i wystrój wnętrz biurowych
  • informacja wizualna (tablice, szyldy firmowe etc.)
  • flagi i transparenty firmowe
  • opakowania
  • koncepcja wystroju stoisk targowych

Jesteśmy w stanie stworzyć dla Państwa poprawną, jednorazową i niepowtarzalną identyfikację wizualną. Poprzez swoją grafikę będzie informować klienta, że oferowana współpraca zawsze będzie na wysokim poziomie.

Pozostałe artykuły z tej kategorii: « Projektowanie logo Reklama prasowa »